Kollégiumunk munkájának tíz éves része a roma származású fiatalok beilleszkedésének segítése.
A foglalkozások célja a kulturális értékek, a roma történelem, a lovari nyelv alapjainak megismerése, a roma szokások hagyományok, a többségi társadalomtól eltérő szocializációs hatások elemzése.
A gyakorlat megvalósításának feltételei a támogató vezetés, valamint jól felkészült roma szakértő, vagy olyan pedagógus aki szakmai gyakorlata révén romológiai ismeretekkel rendelkezik.
Fontos, hogy a tantestület is befogadó, és a másságot toleráló attitűddel rendelkezzen.
A pedagógiai eljárások közül a szemléltetést, a munkáltatást, a meglévő tudásra és személyes tapasztalatokra építő interaktív foglalkozás típust alkalmazzuk.
A legfontosabb feladat az integráció biztosítása, amit a foglalkozásokon résztvevő többségi, és kisebbségi tanulók szinte észrevétlenül és kellemes körülmények között élhetnek át.
A roma tanulók meglévő, elmaradott szociokulturális háttere jól ellenpontozódik a meghívott roma értelmiségiek megismerésével, az ő viselkedésük, egyéniségük és életútjuk bemutatásával.